چرا بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط در بازاریابی اینترنتی شکست میخورند؟ + اینفوگرافیک

چرا بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط در بازاریابی اینترنتی شکست میخورند؟ + اینفوگرافیک

بسیاری از شرکت های های نوپا و کسب و رکاهای کوچک و متوسط ما سایت اینترنتی دارند، سایت هایی که برای معرفی کالا و خدماتشان ایجاد کرده اند و یا مستقیما به فروش کالا می پردازند. ولی همچنان اگر توجه نمائید و همین الان چند سایت کسب و کاری را بازدید کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از این سایت ها کارایی مناسب ندارند (بخصوص شرکت هایی که از اینترنت برای معرفی خدمات و کالاهای خود استفاده می نمایند.) و شاید آخرین به روز رسانی این سایت ها مربوط به چند ماه پیش باشد.

علت چیست؟ آیا هنوز کسب و کارههای کوچک و متوسط ما قدرت فضای مجازی را درک نکرده اند؟

اول فکر بر این میکردم که این مسئله مختص کشور ما می باشد ولی با کمی جستجو در فضای اینترنتی آمارهایی مربوط به این مسئله را یافتم:

بر اساس آمارهای سایت lsainsider هنوز 50تا 60 درصد کسب و کارهای کوچک در آمریکا سایت اینترنتی ندارند و آن دسته از کسب و کارهای کوچکی که سایت دارند، اکثرا از کارایی و کیفیت مطلوب برخوردار نیستند. توجه کنیم که 90 درصد کسب و کارها در آمریکا از دسته کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند که نقش اساسی در اقتصاد آمریکا دارند.

بر اساس این یافته ها 42 درصد از سایت های کسب و کارهای کوچک و متوسط ماهیانه کمتر از 250 بازدید دارند. همچنین تقریبا یک سوم (34 درصد) از شرکت های کوچک و متوسط ​​با سایت اینترنتی "ناراضی" از مقدار تولیداتشان در کسب و کار خود هستند. در مقابل، 29 درصد "راضی" و 28٪  "کمی راضی" هستند و تنها 9 درصد  آنها "قطعا راضی" از میزان تولید خود در کسب و کارشان هستند.

این آمارها (2016) از بررسی 100,000 کسب و کار کوچک و متوسط بدست آمده است.

کسب و کارهای کوچک و متوسط

بنظر می رسد عوامل متعددی در این ضعف نقش داشته باشد، ما عوامل کلان را که قطعا نقش مهمی دارد بررسی نمیکنیم و ثابت در نظر میگیریم:

نقش زمان: بسیاری از شرکت ها فکر می کنند که بعد از ایجاد سایت و قرار دادن چند مطلب، وظیفه خود را بدرستی انجام داده اند و بعد از این، بازدید از سایت و کسب و کارشان بیشتر خواهد شد، حال آنکه یک سایت تازه ایجاد شده همانند یک نوزاد است که به حفاظت و تغذیه نیاز دارد. یک سایت هر روز به تغذیه مطلب نیاز دارد تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شود و بازدید کنندگان مشاهده نمایند که شما همیشه فعال هستید و به فکر مشتری هستید.

برنامه بازاریابی دیجیتالی: بسیاری از شرکت ها هزینه های هنگفتی برای ایجاد و بالا بردن کیفیت سایت خود انجام میدهند ولی دقیقا سرانجام نمی دانند که قرار است چه کاری را انجام دهند و قصد و منظورشان چیست. آیا سایت برای معرفی کالاهایشان است یا خدمات پس از فروش ویا فروش مستقیم؟!

 سرانجام اینکه:

با نگاهی به این مشکلات می توان پی به این مسئله برد که هنوز بازاریابی اینترنتی دست نخورده است و ظرفیت های فراوانی در اینترنت وجود  دارد. اینترنت یک فضای فعال و سایل و به روز است و ایستا نیست، نیاز است تا به این مسئله توجه جدی شود.

تهیه و تنظیم: احسان سلطان محمدلو

منابع: www.lsainsider.com

۰ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

آمار جالبی بود؍ برای ایران هم همچین آماری دارین؟

پاسخ:

۳ تیر ۹۵، ۱۴:۲۰
نه متاسفانه چیزی پیدا نکردم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
بایگانی