پیج اینستاگرامی خوب بزنیم | نکاتی برای افزایش مخاطبان کسب و کارمان در صفحات شبکه های اجتماعی

پیج اینستاگرامی خوب بزنیم | نکاتی برای افزایش مخاطبان کسب و کارمان در صفحات شبکه های اجتماعی

خب در این پست از وبلاگ لایف هکر میخوایم در مورد معیارهای گسترس کسب و کارمان در شبکه های اجتماعی صحبت کنیم...

معیارهای معنی دار پیج را ردیابی کنیم

معیارهایی مانند تعداد دنبال کنندگان و لایک ها قابل ردیابی هستند و بسیار در دسترس اند. ولی معیارهایی چون میزان مشارکت، کلیک روی لینک ها و نرخ تبدیل مخاطب به بازدیدکننده سایت، بصورت مستقیم قابل ردیابی نیستند. بهتر است این معیارها را بخوبی دنبال کنیم تا روابط معناداری از این اطلاعات بدست آوریم.

معیارها در شبکه های اجتماعی با روش های متفاوت ردیابی میشوند، به عنوان مثال، اگر از لینکدین LinkedIn برای هدایت ترافیک به وب سایت خود استفاده می کنید، تعداد کلیک های ورودی از لینکدین به وبسایت را اندازه می گیرید. اگر اینستاگرام برای آگاهی از برند است، ممکن است تعداد بازدیدهای استوری اینستاگرام را ردیابی کنید و اگر در فیس بوک تبلیغ می کنید، میزان کلیک (CPC) یک معیار موفقیت آمیز است.

اهداف رسانه های اجتماعی باید با اهداف بازاریابی کلی شما مطابقت داشته باشد. این باعث می شود ارزش کار و خدمات خودتان را بالا ببرید.

بیشتر و بیشتر درباره مخاطبانتان آگاهی داشته باشید.
شخصیت کاربران و فالوورها
دانستن اینکه مخاطبان شما چه کسانی اند و بدنبال چه چیزی شبکه های اجتماعی هستند، مهم است. به این ترتیب می توانید محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان، پست شما را دوست خواهند داشت، بعد در مورد آن نظر خواهند داد و در آخر به اشتراک میگذارند. با این راهکار به مرور زمالن فالوورهای پیجتان به مشتری کالا و خدماتتان تبدیل میشود.

هنگام مراجعه مشتری به شما، سعی کنید مواردی زیر را بدست آوردید:

سن، محل سکونت، متوسط درآمد، عنوان شغلی  و سرگرمی ها

با تک تک طرفداران، فالوورها و مشتریان خود به عنوان یک فرد مستقل رفتار کنید یعنی با خواسته ها و نیازهای واقعیشان آشنا شوید. در این صورت آنها بیشتر از پیش به پیج شما علاقه مند خواهند شد و صفحه شما را به اشتراک خواهنند گذاشت.

سوشال مدیا

جمع آوری داده ها
هیچ وقت با فرض و احتمال پیش نروید. شاید فرض کنید یک کلمه، تعداد تکرار و هشتگ بیشتری در اینستاگرام دارد. برای مثال کلمه 'اخبار' را درنظر بگیرید. ولی واقعیت این است که در اکثر موارد کلمات اخبار و خبر از طرف اینستاگرام جزو کلمات سیاه و تکراری در نظر گرفته میشود. 

آنالیز داده ها در رسانه های اجتماعی می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد فالوورها ارائه بدهد که باعث  امکان می دهد استراتژی خود را اصلاح کرده و مخاطبان خود را بهتر هدف گذاری کنید.

Jugnoo، یک سرویس شبیه Uber در هند است که از فیس بوک آنالیتیک استفاده کرد. این شرکت متوجه شد که ۹۰ درصد از کاربرانشان که به سایر مشتریان مراجعه می کردند بین ۱۸ تا ۳۴ سال بودند و ۶۵٪ این گروه از اندروید استفاده می کردند. آنها از این اطلاعات در تبلیغات خود استفاده کردند و در نتیجه ۴۰ درصد هزینه کمتری برای هر مراجعه کننده ایجاد کردند.

رقبا را بشناسید
در حال حاضر این فرصت و شانس بزرگ است که رقبایمان نیز در رسانه های اجتماعی حضور دارند و این بدان معنی است که  می توان از کارهایی که انجام می دهند، خبردار شویم.

رقبا در سوشال مدیا

انجام یک تحلیل رقابتی
تجزیه و تحلیل رقابتی امکان می دهد تا متوجه شوید که چه کسی با شما رقابت دارد و آیا رقابت سالمی انجام می دهد (اصولا رقابت سالمی ندارند). همچنین از آنچه در صنعت شما اتفاق می افتد، باخبر میشودید و همچنین به شما در یافتن فرصت ها کمک خواهد کرد. 

یک مثال: شاید یکی از رقبای شما بر فضای فیس بوک مسلط است، اما فعالیت چندانی در توییتر یا اینستاگرام نکرده است. شاید بهتر باشد ابتدا تمرکز شما بر روی شبکه های اجتماعی توییتر و اینستاگرام باشد و روی مخاطبان در این سوشال مدیاها تمرکز کنید.

 یک لیست از نیازها و سوالات خود ایجاد کنید
اگراز رسانه های اجتماعی استفاده می کنید. سؤالات زیر را از خود بپرسید:

 - چه چیزی در جهت ترویج برندتان کار می کند و چه چیزی نه؟
 - چه کسانی با شما درگیر هستند و تعامل دارند؟
 - مخاطب مورد نظر شما از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کند؟
 - میزان حضور شما در رسانه های اجتماعی با رقبا چگونه مقایسه می شود؟
پس از جمع آوری این اطلاعات ، آماده خواهید بود که در مورد بهبود عملکرد کارتان فکر کنید.

در زیر یک نمونه از لیست نیازها و سوالات را میتوانید ببینید:

لیست شما باید تصویری روشن از اهداف ارائه دهد. اگر هدف از ایجاد اکانت در یک سوشال مدیا روشن نیست، در مورد این که آیا این اکانت ارزش نگهداری دارد یا نه فکر کنید.

برای کمک به تصمیم گیری در این مورد، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

 - آیا مخاطب من اینجا است؟
 -اگر پاسخ سوال بالا بله بود سوال بعدی این است که آنها چگونه از این شبکه استفاده می کنند؟
 - آیا می توانم برای دستیابی به اهدافم از این اکانت استفاده کنم؟
پرسیدن این سؤالات در ظاهر ساده، استراتژی شما را متمرکز خواهد کرد.

حساب های فیک و فریبکار (impostor accounts) را شناسایی کنید
در حین جستجو در شبکه های اجتماعی در مورد نام تجاری یا نام محصولات خود، حساب های جعلی را کشف کنید.
در اصل، یک حساب کاربری فریبکار، هر اکانتی است که برای جعل هویت یک فرد یا نام تجاری، ایجاد شده. تأثیر بد حساب های فیک بسیار زیاد است.

این اکانت های فیک می توانند برای مارک شما مضر باشند.

بهتر است حساب های فیس بوک، توییتر و اینستاگرام خود را (با آیکونهای مخصوص هر شبکه اجتماعی) تأیید کنید تا هواداران بدانند که با اکانت واقعی شما طرف هستند.

تنظیم پروفایل
وقت آن است که پروفایل پیج را تنظیم یا ویرایش کنید. حتماً تمام قسمتهای پروفایل را پر کنید. از کلمات کلیدی کسب و کارتان استفاده کنید و در نهایت آرم یا تصاویر مخصوص به صنعت و تجارت خود را قرار دهید تا صفحه شما  در بین سایر صفحات قابل شناسای باشد.

۱ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
بایگانی