رویای ژاویچ، ادامه تحصیل و بعدا کار در فضای دانشگاهی بود. بعد از فارغ التحصیلی هم دوره کارآموزی خودش در اداره امور اجتماعی اوگاندا گذراند. ولی ژاویچ و بسیاری از جوانان اوگاندا، بخوبی میدانند که فرصت کاری مناسبی در فضای کشورشان حاکم نیست.
پس ژاویچ در جستجوی شغل، از شرکتی به شرکت دیگری میره ولی خوب نتیجه بخش نبود و بیشتر از پیش امیدش برای استخدام از دست میداد...
از یک طرف وضعیت نامساعد کسب و کار و از طرف دیگر آرزوها و رویاهای ژاویچ بلند پروازانه بود. حالا اون بیشتر دوست داشت به عنوان مدل یا بازیگر شناخته بشه. با این وجود سر از ورزش درآورد. خیلی از دوستان و آشنایانش، از او به عنوان دروازه بان مصمم یاد می کنند.
با این حال ژاویج (جیوویچ) برای اوین بار از طریق یکی از مربیانش با شبکه اجتماعی توییتر آشنا شد و حالا بازاریابی در توییتر و اینترنت به شغل اصلی ژاویچ تبدیل شده. شغل بازاریابی اینترنتی کالا، خدمات و برندها. کسب و کاری که به آرزوی دیرینه اش هم ربطی دارد.
او مارک ها، افراد و محصولات را از طریق توییتر، فیس بوک و اینستاگرام معرفی میکند و درآمد خوبی از این راه کسب میکند.
ژاویج میگوید که در دانشگاه Makerere، دقیقاً مثل بیشتر دانشجویان از شبکه های اجتماعی برای سرگرمی و اوقات فراغت استفاده میکرده و هیچ وقت فکر نمیکرد که همین شبکه های اجتماعی به منبع درآمدش تبدیل خواهد شد.
ایده کسب درآمد از توییتر برای اولین بار از طریق یکی از کامنت های کاربران توییتر به ذهنش رسیده. این کامنت، حاوی پیام آموزشی در مورد نحوه کسب درآمد از اینترنت و شبکه های اجتماعی بود. او می گوید بعده این پیغام، بیشتر در مورد بازاریابی اینترنتی علاقه مند شدم و از مربیم و سایرین در مورد نحوه کار با شبکه های اجتماعی اطلاعاتی جمع آوری کردم.
تجارت
کار ژاویچ اینکه به نقد و بررسی یک برند یا محصول می پردازد. برندها و شرکت ها محصولات خودشون به ژاویج میفرستد یا معرفی میکنند و در ادامه ژاویچ تمام جنبه های این کالا یا خدمات را به کاربران و جامعه هدف نشان میدهد.
با توجه به پیشرفت فناوری، تکنولوژی و شبکه های اجتماعی، بسیاری از شرکت ها برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی آنلاین را انتخاب می کنند و در این میان اینفلوئنسرهایی مانند ژاویچ که محتوای مناسبی در صفحات شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارد، جایگاه ویژه ای دارند.
ژاویچ میگوید:
سعی نمیکنم که مخاطبان را به خرید محصول یا خدمات مجبور کنم. در واقع تلاشم اینکه با جملات و محتوای ساده، مخاطبان را با محصول آشنا کنم و حق انخاب را به خودشان دهم.
الان ژاویچ بخوبی کارش در اوگاندا گرفته و سه شرکت بزرگ در توییتر باهاش در تعامل هستند.
او می گوید:
بهترین درآمد برای من وقتی بود که محصولات کوکا کولا را باید معرفی میکردم، اونها بهترین و بالاترین پرداختی را داشتند.
او می گوید برخی از شرکتهایی که برایشان بازاریابی آنلاین انجام داده است، در نهایت تعهدات مالی خودشان را زیر پا گذاشتند. او از این مسئله ناراحته و میگه من بهترین همکاری با شرکت ها دارم ولی متاسفانه بعضی از این شرکت ها در پایان روز حمایت مالی خوبی نشان نمیدهند.
تعداد فالوورهای ژاویچ الان ۱۹۹۰۰ (ژوئن ۲۰۲۰) است، البته پیچ قبلی او تقریباً 10،000 نفر فالوور فعال داشت که حساب کاربری وی هک شده. در حال حاضر اون بدنبال افزایش اعضای کاربران فعال در شبکه های اجتماعی است.
بنظر ژاویچ، بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی از جمله مشاغلی است که به سرمایه کمتری نیاز دارند، با این حال به برنامه ریزی و نظم و انضباط مناسب نیاز دارد.
از نظر ژاویچ محتوای خوب عامل کلیدی برای جذب مخاطبان در شبکه های اجتماعی است.
نظر شما چیه؟ اگه شما هم تجربه ای در مورد اینفلوئنسری و بازاریابی اینترنتی با ما در میان بذارید.
دیدگاهها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.