پنج ستون سوشال مدیا مارکتینگ | معرفی چند ابزار کمکی و تحلیلی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

پنج ستون سوشال مدیا مارکتینگ | معرفی چند ابزار کمکی و تحلیلی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

پیش بینی آینده رسانه های اجتماعی سخت و دشوار شده است. اما اگر به روندهای امروز و دیروز نگاه کنیم، شروع به دیدن علائم و نشانه هایی خواهیم کرد. سوشال مدیا مارکتینگ به یکی از داغ ترین روندهای امروزی، در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است و به نظر می رسد در سال 2020 نیز این روند داغ تر و جذاب تر می شود.

در این پست از وبلاگ لایف هکر، مقدمه خلاصه میکنم و مستقیما به ابزارهای کمکی و تحلیلی شبکه های اجتماعی میپردازم  و امیدوارم در کانال و پیج شبکه های اجتماعی استفاده کنید و برند و تجارت خودتان را گسترش دهید.

اصلا بازاریابی شبکه های اجتماعی (سوشال مدیا مارکتینگ) یعنی چه؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی یعنی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی (مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و مابقی دوستان) برای ارتباط با مخاطبان است.

سوشال مارکتینگ برای ایجاد و ترویج نام تجاری، افزایش فروش و هدایت ترافیک به وب سایت است. شامل انتشار مطالب فوق العاده در پروفایل و پیچ شبکه اجتماعی، گوش کردن به مخاطبان و تعامل با مخاطبان می شود، همچنین تجزیه و تحلیل داده ها و اجرای کمپین تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی میشود.

عمده پلتفرم های شبکه های اجتماعی در ایران (در حال حاضر- سال ۲۰۲۰) عبارتند از:اینستاگرام، تلگرام ، توییتر، لینکدین، پینترست، فیس بوک، یوتیوب، تیک تاک و واتس آپ.

جذب مخاطب هدف

پنج ستون سوشال مدیا مارکتینگ

۱- استراتژی داشته باشید

قبل از اینکه مستقیماً شیرجه بزنید و پستی در شبکه اجتماعی منتشر کنید، بیایید چند قدم به عقب برداریم و به تصویر بزرگتر نگاه کنیم. اولین قدم این است که در مورد استراتژی شبکه های اجتماعی خود فکر کنید.

اهداف شما چه هستند؟ چگونه رسانه های اجتماعی می توانند به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کنند؟ برخی از مشاغل برای ترویج برند خود از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، برخی دیگر از آن برای هدایت ترافیک وب سایت و فروش بیشتر محصولات استفاده می کنند.

شبکه اجتماعی همچنین می تواند به شما در ایجاد تعامل با مشتریان و مخاطبان، ایجاد یک اجتماع و به عنوان یک کانال پشتیبانی، به مشتریان کمک میکند.

می خواهید روی کدام رسانه های اجتماعی تمرکز کنید؟ همانطور که گغته شد عمده پلتفرم های رسانه های اجتماعی،شامل لیست زیر میشوند:

Facebook ، Instagram، Twitter، LinkedIn، Pinterest، YouTube و Snapchat 

همچنین شبکه های اجتماعی مانند

Tumblr ،Tik Tok ،Anchor ،Messenger ،WhatsApp و WeChat

در حال به روز رسانی و بزرگتر شدن، هستند. هنگام شروع کار، بهتر است چند پلتفرم را انتخاب کنید که فکر می کنید مخاطب هدف شما بهتر در آنجا پیدا میشود.

چه نوع محتوایی را می خواهید به اشتراک بگذارید؟ و چه نوع محتوایی مخاطبان و مشتریان شما را به بهترین وجه جذب می کند؟ آیا محتوای پیج شما تصاویر، فیلم یا هر دو آنها است؟ آیا محتوا، آموزشی هست یا سرگرمی؟ لازم نیست برای همیشه استراتژی شما ثابت بماند؛ همیشه می توانید استراتژی خود را با توجه به عملکرد پست هایتان تغییر دهید.

 

پیشنهاد برای مدیریت چندین شبکه اجتماعی در یک پلتفرم | وب اپلیکیشن بافر چیست؟

طیف وسیعی از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی وجود دارند که به بازاریابی کسب و کارها کمک می کند. شبکه های اجتماعی با کمک این ابزارها می توانند سکوی پرتاپ یک برند یا کسب و کار باشند.

به عنوان مثال، وب اپلیکیشن بافر یک پلتفرم از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی است. پلتفرم بافر می تواند به شما در دستیابی به موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک کند، شما چه بخواهید یک برند بسازید و چه شغل خود را توسعه دهید، ابزار مدیریت سوشال مدیا، این کار را برای شما راحتتر و لذت بخشتر خواهد کرد.

۲. برنامه ریزی، بعدا انتشار

برنامه ریزی برای مشاغل کوچک، معمولاً با حضور مداوم و روزانه در رسانه های اجتماعی آغاز می شود. نزدیک به سه میلیارد نفر (3،000،000،000!) از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. با حضور مداوم در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی، به برند خود فرصتی دهید تا توسط مشتریان آینده خود کشف شود.

اکنون ابزارهای مختلف برنامه ریزی از جمله بافر پابلیش Buffer Publish وجود دارند که می توانند به شما در انتشار مطالب به صورت خودکار و در زمان دلخواه کمک کنند. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما امکان می دهد تا به مخاطبان خود برسید.

تعامل با مخاطبان در پیج ها

۳. بخوبی گوش کنید و تعامل داشته باشید

با پیشرفت کسب و کارتان و گسترش پیج شما، نظرات و تحلیلهای مربوط به نام تجاری شما نیز افزایش می یابد. مردم در مورد پست، کالا و خدمات شما اظهار نظر می کنند یا در پست های خود، شما را تگ (برچسب گذاری) می کنند یا مستقیماً به شما پیام می دهند.

حتی ممکن است افراد بدون اینکه شما مطلع شوید، در مورد مارک شما در رسانه های اجتماعی صحبت کنند. بنابراین شما می خواهید نقدها و نظرات کاربران در مورد نام تجاری خود را کنترل کنید. اگر نظر آنها مثبت است، شما دوباره فرصتی برای ترویج برند خود میابید. در غیر این صورت و در صورت منفی بودن نظرات در مورد برند شما، می توانید قبل از وخیم تر شدن وضعیت، اصلاحات و پشتیبانی های لازم را انجام دهید.

می توانید همه اعلان ها (notifications) را به صورت دستی بررسی کنید اما این کار با افزایش تعداد مخاطبان، کارآمد نخواهد بود. در عوض می توانید از ابزارهای گوش کردن و تعامل در شبکه های اجتماعی استفاده کنید؛ مانند ابزارهای زیر:

Hootsuite
Sprout Social
Agorapulse
Zoho Social
Brand24
Mention
Social Mention
Keyhole
Trackur
Buzzlogix

این ابزارها بخوبی محتوا و پست های مربوط به برند شما ـ که مخفی هستند و منشن نشده اند ـ را نشان میدهند.

ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

۴- تحلیل آمارها - معرفی بافر آنالیز Buffer Analyze
در طول مسیر مارکتینگ، چه در حال انتشار محتوا باشید و چه در شبکه های اجتماعی مشغول به کار هستید، اگر بخواهید بدانید که سوشال مارکتینگ شما موثر بوده است یا نه؟ آیا نسبت به ماه گذشته در شبکه های اجتماعی مخاطبان بیشتری داشتید یا نه؟ ماهانه چند بازخورد و منشن مثبت داشته اید؟ و چند نفر از هشتگ نام تجاری شما در پست هایشان استفاده کردند؟

خوده پلتفرم شبکه های اجتماعی، اطلاعات مفیدی در این مورد ارائه میدهند. اما برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر برای تجزیه و تحلیل های عمیق تر، می توانید از ابزارهای تحلیلی شبکه های اجتماعی مانند Buffer Analyze استفاده کنید.

۵. تبلیغات
اگر بودجه بیشتری برای رشد سوشال مارکتینگ کنار گذاشته اید، زمینه ای که می توانید برای تبلیغات در نظر بگیرید همان رسانه های اجتماعی هستند. تبلیغات در رسانه های اینترنتی به شما امکان می دهد تا به مخاطبان وسیع تری برسید.

شما می توانید بر اساس جمعیت شناسی، علایق و رفتارها  مخاطبان هدف را پیدا کنید.

 

خب این پست مربوط به سوشال مارکتینگ و ابزارهای کمکی آنلاین مارکتینگ همینجا به پایان رسید. امیدوارم براتون مفید بوده باشه. اگر پیشنهاد و نظری دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. الساعه جوابگوهستم.

۰ ۰ ۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

تشکر از مطلبت. 

نظرمنم اینه مهمترین و مهمترین رکن برای جذب مخاطب و بالا رفتن رتبه پیج و حتی سایت و وبلاگمون محتوای ناب هستش. محتوای خوب. متن چیزی بگه که کم بهش اشاره شده و خواننده درگیر بشه در اون پست تام بارها به وبلاگ و پیجت سر بزنه. 

وقتی گوگل و موتورهای جستجوی شبکه های اجتماعی ببینن که بازدید وبلاگ و سایت و پیج شما بالا است خیلی زود شما را در نایج اولشون نشان خواهند داد. پس محتوای خوب بقول بیل گیتس شاه است و مسایل دیگه پیرامون محتوا میگرده. 

یه مسیه دیگه هم اینه حالا نیایم یهو با کمپین تبلیغاتی بازدید کننده بریزیم صفحه و بلاگمون و بگیم اها بیا بازدید وبلاگ و پیجم بالاست. خزنده های موتور جستجو هوش مصنوعی بالایی دارند. زود متوجه میشند و پیجت میره لیست سیاه. بنظرم باز محتوای خوب اینجا خودش نشون میده. محتوای خوب باعث میشه کاربرا بخونن و برای دیگران شیر کنند تا اونام از پیج ما دیدن کنن اینطوری اروم اروم و منطقی بازدیدمون میره بالا.

پاسخ:

۱۶ خرداد ۹۹، ۲۱:۳۲
دقیقا بنده هم همین نظر دارم. البته که سیستم های وبلاگدهی چون وردپرس پلاگین های خوبی برای افزایش بازدید و سئوی سایت دارند. ولی باز این جذابیت محتوا و تخصصی بودن موضوع هست که مخاطب جذب میکنه.
در مورد شبکه های اجتماعی هم همینه. درسته خیلی از صاحبان پیج های پرطرفدار صرفا محتوای خوبی ندارند (این روزها) و درامدشون بیشتره. ولی درمورد میزان درصد تبدیل شدن مخاطبان به مشتری کالاهای شما میتونم بگم پیج هایی برنده هستند که محتوای جذاب و مفید دارند. بنده هم سعی کرده ام همین رویه را در وبلاگ لایف هکر داشته باشم.


باسلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون.با توجه به اینکه امروزه نقش شبکه های اجتماعی رو نمیشه نادیده گرفت لذا مطالبی از این دست بسیار کاربردی هستند.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
بایگانی